Hjärnblödning

Veckans orsaker till hjärnblödning:

• Dessa tre svar på Gun Holmertz artikel om Hjällbo (som Merit Wager diskuterar på Newsmill)
Tre svar samma dag på samma artikel? Det råder då verkligen ingen spaltbrist. ;)
Missa speciellt inte den här av de tre artiklarna: Huvudbudskapet är ”Vi har ingen lokal!” (Någon som minns Lorrys gamla sketch?)
Vidare ljuger artikelförfattarna om Ayan Hirsi Ali och Breivik. Den som vill veta vad hon egentligen sa behöver bara googla.
Eva Brunne m fl från Svenska kyrkan påpekar att mänskliga rättigheter är universella, men samtidigt gäller de uppenbarligen inte gossebarn vars föräldrar inbillar sig att Gud vill att de ska skära i sina fullt friska barn. Samtidigt utmålar Brunne & co alkoholism, ensamhet och skilsmässa som svenskhet och en del av svensk kultur (som att vi invandrare aldrig är ensamma, skiljer oss eller missbrukar i våra modersländer). Här ger Annika Borg Brunne & co svar på tal.

 

• När den kristna tankesmedjan Claphaminstitutet kommenterar denna radiodebatt kallar man humanisterna för ”militanta” vilket, som Christer Sturmark påminner om här, återigen gör denna text av yours truly aktuell.

 

• Ja och utomlands har Mursi från Muslimska brödraskapet valts till presidentposten. Grattis Egypten och lycka till. Det kommer ni behöva. :/
Aftonbladets ledarsida har man vett nog att inte glädjas, men rubriken ”hellre islamist än militärkupp” visar att man ändå inte fattat det viktigaste. Om MB är bästa alternativet Egypten har just nu, ja då var valet meningslöst och revolutionen är misslyckad (vilket understryks av att ca hälften av egypterna sket i att rösta). Om valet står mellan pest och kolera och inga fler alternativ existerar så finns det ingen jävla mening med att välja; Du kommer förtvina och dö oavsett vilket.
Här lanserar imamen Safwat Higazi Mursis kampanj:

Japp, samma Higazi som 2009 dissade buddhism, zoroastrianism och bahai och menade att de sistnämnda var en fara och zionistmedlöpare.
I klippet ovan säger han att Arabiska förenade staternas huvudstad inte kommer vara Mecka eller Medina utan Jerusalem.
Seriöst, vadan denna jvla fixering vid den där fula skitstaden? Inte ens Mecka och Medina duger uppenbarligen utan de SKA prompt dra Jerusalem ur judarnas händer.

 

Och här har ni lite mer islamisk visdom från Egypten.
[Tack M.V.]

 

Vad säger man? Den här nya stänkaren av tyska Kreator handlar egentligen om miljöförstörelse och Tjernobylolyckan, men titeln är ändå passande: ”Death to the world”. ;)
Missa inte 3:50 och speciellt 4:20 som efter otaliga lyssningar fortfarande ger mig ståpäls. :)

Och här har ni det mästerliga, mäktiga och bitterljuva introspåret på den plattan. När låten kommer igång 0:46 lyckas den vara dystopisk och vemodig så väl som optimistisk och upplyftande (och till och med svängig) på en och samma gång. Lite som en heroisk marsch under en smutsig solnedgång och mot en säker död.

21 kommentarer

Under Integration, Islam/Islamism, Människorätt, Media, Metal, Personligt, Religion, Sverige/Inrikes, Världen/Utrikes

21 svar till “Hjärnblödning

  1. För mig känns det som att de där svaren i början inte var idealistens verk utan politrukens. Och denne brinner aldrig riktigt för vad den säger utan skriver alltid med hjärnan hellre än hjärtat. Med halva hjärnan, kanske jag ska tillägga. För den andra halvan av hjärnan är fullt upptagen med att snegla åt sidan, på den lokala vindmätaren, och läsa av om texten harmoniserar med och ger fördelar inom rådande politiska klimat.

  2. Jerry

    Upptäcka att Iran beväpnat Syriens Muslimiska brödraskapet så att de kan delta i Islamic awakening i Syrien kan ge en hjärnblödning, precis som imamen Safwat Higazi proklamering om skapandet av Arabiska förenade staterna.

    Kalifatets huvudstad skall vara Jerusalem inte Mecka eller Medina!

    En ‘Anti-Al Jazeera’ kanal ‘Al Mayadeen’ har kommit igång – där lär vi höra/se det som tilltalar Iran och Syrien….

    Nu kanske även följande analys om the Rise of the Caliphate http://www.youtube.com/watch?v=xo2ZV9V6J9k&feature=youtube_gdata_player framkallar hjärnblödning…

    Sudan’s Bashir fruktar en Islamic awakening i Sudan… http://www.reuters.com/article/2012/06/25/us-sudan-protest-idUSBRE85O0LB20120625

    Allmänt uppffatar jag att reaktionerna efter president valet i Egypten bevisar att man ändå inte fattat det viktigaste.

  3. Jerry

    Har man inte drabbats av hjärnblödning av förgående videos om the Rise of the Caliphate, så lär man får det efter upplysningen vad Muslimiska brödraskapet representerar – islamofascism

  4. Lizette

    Mmm, med alla dessa nyheter så är det konstigt att man inte redan tar upp en plats på sjukhuset.

  5. Men du vill inte debattera hedersvåld och islamisering om SD är i samma studio som dig, så vem har hjärnblödning då?

    • Syftar du på mig? När har jag sagt något så korkat?

      • Du avstod ju debatt om ”hedersvåld” pga SD kvinnorna eller hur?

        Då fick Kurdo Baski och kommunist vänstern fritt utrymme att upprepande säga ”svensk man slår kvinna – utvisa kvinnan”

        • Nja. Låt mig citera mig själv:
          https://nordicdervish.wordpress.com/2012/03/14/debatt-3/
          ”Jag tackade nej med hänvisning till att a) det blir aldrig en ordentlig, uttömmande debatt utan en kort, hysterisk blixtdebatt där folk pratar i mun på varann, och b) det är sällan vettiga aktörer man debatterar mot utan personer som Kitimbwa Sabuni, Fatima Doubakil and the likes.”
          Därefter, först på tredje plats och inom parantes tillade jag: ”(Sen är jag också jävligt trött på SD och tjatet om dem som bara leder till att SD får konstant gratis uppmärksamhet, när man snarare borde fokusera på vettig debatt (där man INTE nervöst och slentrianmässigt buntar ihop allt och alla med Breivik) och att åtminstone nu försöka lösa de problem som vanliga partier i åratal var för ryggradslösa för att ta tag i – vilket gav SD spelrum till att börja med.)”

          Jag skrev alltså INTE att jag vägrar debattera om SD:are befinner sig i rummet. Däremot så vet jag spelreglerna när jag sätts i samma flank som SD:are. Allt som sker är att Baksi, Doubakil eller vem 17 som råkar vara min debattmotståndare kommer säga ”du säger samma sak som SD” och det finns idioter i tv-soffan som köper det. (Det var f.ö exakt vad Baksi sa till Bahare Andersson [tror jag att det var]. Det går inte att debattera under den löjliga beröringsskräck som har funnits senaste tiden. Säger jag att himlen är blå och SD:aren bredvid håller med, ja då är jag ”onkel tom” och gud vet vad.
          Förstå mig rätt, jag bryr mig inte om sådana korkade kommentarer, men jag har inte tålamod för dem heller. I ett sammanhang där man har tid att säga sitt så går det väl an, men på SVT debatt? Nej tack. Därför tackade jag nej.
          Att det då gav Kurdo ”fritt utrymme” ser jag inte som mitt ansvar. Det är SVT och public service som har ansvaret att skapa ett vettigt debattforum. När de inte tar det ansvaret har jag ett ansvar inför mig själv att inte delta i cirkusen (eller ge oseriösa debattörer legitimitet genom att tjafsa med dem).
          (Sen har jag ÄNDÅ deltagit flera ggr i SVT Debatt just för att jag har känt att ”nån jävel måste gå dit och säga vad som behöver sägas”, så jag tycker att jag har gjort mitt.)

          • ja ”jävligt trött på SD” De är ju de enda som vågar ta sakfrågor med tång

            Är muslimska brödrarskapet mer demokratiskt invald än Sverigedemokraterna?

            ALLT går emot er med massinvandringen för ni ljuger!

            • I rättvisans namn ska det sägas att ”jävligt trött på SD” egentligen innebär ”jävligt trött på att vissa diskussionsämnen alltid handlar om SD själv till slut” dvs irritationen är mer riktad mot överpassionerade anti-SD:are än SD själv. Folk som istället för att fokusera på problemet och argumenten deltar först och främst för att dissa SD (vilket man gärna få göra när ämnet ÄR SD).
              Men ja, jag gillar inte SD pga deras rasistiska historia så vad de må göra rätt idag spelar ingen större roll för mig. Jag har samma syn på V. Hur vettiga de än blir idag kommer jag inte glömma gullandet med Sovjet, DDR m.m. Du får gilla SD bäst du vill och andra får gilla V bäst de vill. Jag gillar inte ngn av dem. Är det ok med dig eller?

              >Är muslimska brödrarskapet mer demokratiskt invald än Sverigedemokraterna?

              Nä, har jag sagt det eller? Faktum är att precis häromdan hade jag en FB-diskussion med en kompis om just detta. Han menade att vi borde respektera egyptiernas fria val och jag undrade om han kände samma ”respekt” för valet som 6% av Sveriges befolkning gjort.

              >ALLT går emot er med massinvandringen för ni ljuger!

              Ok, nu får du fan ta och tagga ner.

            • Det är ju bara SD som tar lögnerna med extrem massinvandring med tång eller hur?

              Alla andra ljuger pga sina sjuka absurda agendor ideologier och visioner för år 2050

            • Jag har knäckt massinvandringen med argument ni aldrig kommer kunna besvara

              Eller vågar du bemöta mig Nima?

              För du och alla andra, ni är som hamstrar i ett hjul som spinner runt år efter år efter år

              Ni vägrar pga SD och ”rasiststämpeln” förvisso, du är invandrare och får säga de saker jag som etnisk infödd svensk inte får säga

              Som sagt

              Jag har knäckt massinvandringen flera ggr om med 1000 tals argument!

            • Jerry

              Märkligt att du ”som ETNISK infödd svensk INTE får säga” din ståndpunkt angående extrem massinvandring?
              Varför får du inte säga det?

              Samtidigt visar du färg när du målar dig själv som etnisk infödd SVENSK…

              Nima är invandrare som i jämförelse med många ”äkta” svenskar bemästrar språket bättre än många av urbefolkningen.

              Problemet är statsmakten, myndigheterna beviljar medborgarskapet till invandrare med ofullständigt behärskning av språket.

              Detta är förkastligt.

            • Jag är etnisk svensk

              1. När illegala ska få vård

              2. När invandrare diskrimineras

              3. När inandrarare ska delta i ”integrationsprojekt”

              4. När ”flyktingar” får instegsjobb

              5. När invandrare utsätts för hatbrott

              Så nog är jag etnisk svensk när det passar och invandrare är alltid invandrare när det passar!

            • K

              Men snälla rara. Vet inte om vi läser samma blogg för har aldrig sett Nima försvara Muslimska brödraskapet, det är verkligen tvärtom. Jag är också sverigedemokrat men jag beter mig iaf civiliserat. Inte undra på att SDs väljare har dåligt rykte när det finns såna som du på internet. Lugna ner dig några kg och kom tillbaka när du kan bete dig som folk.

            • Var har jag inte betett mig civiliserat?

              Har jag kallat Nima för saker? Har jag svurit? Tönt! Du är knappast SD!

              Jag säger sanningen, det klarar en SD av det klarar inte du av!

              Beter mig som ”folk”? Du verkar mer vara en PK!

            • @Misslyckande: Ok, du kanske inte ser det pga din ilska och frustration, men du läser inte, du tar inte till dig av det jag redan har tagit mig tid och svarat och du är ohövlig. Så jag blockerar dig. Jag vet, du kommer ta det som tecken på att jag inte ”vågar” diskutera med dig, men det får jag väl bjuda på då.

            • K

              @Misslyckande Tja, du kallade mig tönt i senaste kommentaren och det är inte civiliserat. Sen är det andra saker också. Jag vet inte om du är medveten om det men alla dina kommentarer har verkat aggressiva. Jag kan förstå din frustration men du hjälper inte genom att gå på dom som verkligen försöker förändra saker.

  6. Björn

    Trevligt (men delvis skrämmande) inlägg Nima. Kommentaren ovan klargjorde en hel del den också. Tack för det!

    Dock måste jag säga att jag inte alls är imponerad av nya Kreator! Alldeles för tralligt. Här kommer ett exempel på hur ett stycke metal ska låta, från fjolårets bästa album :)

    • Johan

      Jag är inte enig i din åsikt angående Kreators nya opus, Björn. Däremot så håller jag med dig om att Primordial äger :D

  7. EvaLis

    Om det nu, enligt WHO, är så bra ur hälsosynpunkt att omskära pojkar borde man väl ändå kunna vänta tills pojken ifråga är vuxen och själv kan ta ställning?

Kommentera

