”Spräng dem!”

Hade Humanisterna föreslagit detta hade det ansetts upprörande, hjärtlöst, respektlöst och ”kristofobiskt”. ;)

Kyrkan får allt färre betalande medlemmar. I det läget gäller det att se om sitt hus och att göra det i tid, skriver H B Hammar, docent i etik, före detta domprost i Skara och kyrkoherde i Rom, på Svenska Dagbladets debattsida.

”I detta läge finns bara en lösning för att klara ekonomin”, skriver han.”Stäng ett antal kyrkor, lägg dem i malpåse. Allra helst: Spräng dem”.

På tal om kyrkor, den här kyrkan i Colombia skulle jag nog gilla att hänga på.  :)

11 kommentarer

Under Humor, Metal, Religion, Sverige/Inrikes

11 svar till “”Spräng dem!”

  1. Johan

    Tro det eller ej, men det finns faktiskt en vetenskaplig, men ändå magisk, formel för hur du kan transportera dig till den kyrkan ;)

  2. Spränga en kyrka? Nu låter han som islamister i Egypten

  3. Ursus

    Det är väl klart att kyrkan får färre betalande medlemmar när den nye guden är Politisk Korrekthet.

    • Nej, för det kan ju inte heller bero på att folk blivit mer sekulära och mindre religiösa? Nej, vad är det för tanke? Att folk lämnar kyrkan för att de blivit mindre religiösa. Rena rama hädelsen ju. ^^

      • Ursus

        Snyggt försök, men det misslyckades. Du ser bara barnslig ut. Det är inte alla som ser upp till PK-vurmare och lämnar kyrkan som en markering, som jag gjorde.

        • Försökte inte plocka några stilpoäng så förlåt mig om jag betedde mig barnslig. Jag har dock förmågan att förstå att allt inte alltid kan skyllas på något PK-klimat.

          Barnslig som jag är. :)

  4. Johan

    Ursus: Jag förstår inte vad du syftar på när du säger att Bawars kommentar är barnslig. Det han säger är sant

Kommentera

