Dagsarkiv: 13 december, 2010

Ännu en lögn

Fördelen med att googla sig själv regelbundet är att man har koll på lögner och knäppheter som sägs om en.

Muslimska nyhetsbyrån” skriver:

Nima Dervish, expert på ”arkitektoniska objekt” och Dadaism, besökte israel och skrev att det inte råder någon rasism där. Då är väl allt i sin ordning

FN:s kontor för humanitärt bistånd menar att det råder en ”institutionaliserad diskriminering” på Västbanken.

Återigen denna totala oförmåga att ta in och förstå nyanser. Jag sa aldrig att det inte råder rasism i Israel. Varför skulle det inte existera där, när det finns i varierande grad i hela världen?

Det jag påpekade var att situationen i Israel inte är som många tror i Sverige. Man får en bild av det genom att läsa tidningar i Sverige och man får en annan bild när man är på plats.

Att säga att Israel inte är helvetet på jorden för arabiska medborgare är inte att säga att allt är peachy perfekt.

Och notera att jag besökte och pratade om Israel (läs: de delarna jag besökte dvs Jerusalem, Tel aviv och Haifa), medan Muslimska ”ny-hets-byrån” skriver om ”diskriminering på Västbanken”. Jag påstod inte nånting om Västbanken under min senaste resa, eftersom jag inte besökte Västbanken.
Ni som vill kan väl donera pengar till vår one man nyhetsbyrå så att han kan hyra en assistent som läser saker och ting åt honom? :)

23 kommentarer

Under Israel, Personligt

Äntligen!

Jävligt bra text. Läs och lär.

1 kommentar

Under Islam/Islamism, Religion, Sverige/Inrikes