Dagsarkiv: 12 december, 2010

Shiit visavi sunni

Bloggen Bahlool anklagar Imam Kielan för att ha spridit hat mot shiiter.

…kan inte hålla mig när jag ser en herr Abd al Haqq Kielan yttra sig. Jag har haft nöjet att ha sett Abd al Haqq Kielans uttalanden förr, för många år sen var runt 98/99, då jag var med i en mejlinglista som drevs av unga muslimer i Sverige.

Då och då brann diskussionen om shiiterna upp och denne herre sade nåt i stil med, håll er borta från dem, de är inte muslimer, de har sin tro och vi har vår tro. … jag måste fråga mig, vem ligger bakom det hat som dessa unga människor när?

Det är på grund av vissa ”imamer”, vissa ”lärda” som dessa unga män och kvinnor får en felaktig bild av verkligheten. De får höra att shiiter är otrogna, som måste undvikas eller mördas. …

Hade sådana som Kielan inte kallat folk för ickemuslimer, så hade shiiterna inte varit hotade …. Hade stater som Saudiarabien inte fått sprida sitt gift med stora pengagåvor till svenska muslimer, då hade vi inte haft sådana personer som vill skada oskyldiga för att straffa Lars Vilks.

Muslimers stora problem är inte väst, liberaler eller Vilks, utan muslimers egna (sunni/shiit)-schismer mellan varann.

16 kommentarer

Under Islam/Islamism, Media, Sverige/Inrikes

Bildt och Mottaki

Carl Bildt bordsgranne med Manouchehr Mottaki i Manama. (Källa Kayhãn)

”Clinton: Mottaki vände bort ansiktet och svarade inte på min hälsning.”

5 kommentarer

Under Iran, Sverige/Inrikes

Bomb and the city

Btw: seriöst, vad är det för fel på svensk TV? Terrordådet hände 16–17. Jag sätter på tv:n ca halv tio ch TV4 visar Sex and the City. Eftersom jag hatar den serien/filmen tänkte jag att jag skulle ta och faktiskt kolla på skiten. Hade jag inte knappat fram text-tv av ren ”boredom” hade jag inte insett vad som hänt.

För fan, när nåt sånt händer avbryter man med ett direktsänt specialprogram, intervjuar folk från polisen, brandkåren, Säpo, politiker m fl och försöker ge folk en bild av vad som hänt. Men nej, istället får jag följa Carries jvla issues med Mr Big!

18 kommentarer

Under Media, Sverige/Inrikes