The art of skärmdump

På tal om gårdagens motdemonstration, länken till evensidan (som fungerade igår) fungerar inte nu och sidan tycks vara borttagen. Här är några sköna skärmdumpar från igår kväll:
(Att jag inte har pixlat namnen beror på att eventsidan var offentlig och helt öppen.)

 

Den finstilta texten under ”Illegal Satanic…” lyder:

”Israel must be completely disarmed and the zionist regime must be totally dismantled.”



FB-Omslagsbilden som en av FB-eventets skapare hade på sin egen sida.

Ironiskt nog hade motdemonstrationen inte tillstånd (vilket alla demonstrationer egentligen måste ha).

Över 360 hade anmält att de skulle komma och över 100 hade svarat ”kanske”, men väl på söndagen var det väldigt få (ca 50) som faktiskt dök upp.

Här är några av de som hade tackat ja på FB:

 

 

6 kommentarer

Filed under Israel/Palestina, Sverige/Inrikes, Världen/Utrikes

6 responses to “The art of skärmdump

  1. SwedishChef

    En av arrangörerna hade också skrivit den i Palestina-solidaritet-kretsar vanliga slogan ”From the River to the Sea, Palestine shall be Free”, vilket jag kommenterade som varande liktydigt med ”Folkmordsretorik”.
    Intressant att Miljöpartiet ställer upp på sådant.

  2. Mark Sulliko.

    Jag var definitivt där, som motdemonstrant. ;)
    Dålig uppslutning, definitivt. Organisationsfråga. Men sedan hade vi inte ambassad pengar till att bussa in folk heller. Fast det måste väl vara en skröna?

    Dåligt av alla som inte dök upp men hade påstått det… För övrigt är en diskussion där väldigt skumt. Våran demonstration gick ju rätt till. Inget våld överhuvudtaget. Trots att en del idioter bestämt skulle tåga emot oss viftandes med sina gulliga flaggor… Självfallet bara gamla damer. Jag menar, vem vill inte ha den PR-kuppen? Dumma anarkister(Jag är inte anarkist) som slår snälla tanter. Underbart. Oavsett var poängen att vi har grundlagar som beskyddar oss även om vi inte söker tillstånd, d.v.s det var helt legalt och gick helt rätt till. Annars hade de väldigt hetsiga och bakfulla snutarna kört bort oss… Vi var ju trots allt inte så många.

    // Mark Windmill Sullik.(Kommer nog inte svara, tyvärr, då jag inte lär hitta tillbaka hit)

    • Sarah G

      Hej Mark! Har du gått vilse? Bestämmer du dig för att inte hitta tillbaka innan du ens lämnat sidan? Du kan väl notera vad sidan heter..
      Fegt, väldigt fegt tycker jag.
      Jag var där, av personlig anledning. Jag är inte därifrån, är inte juddina, får inga pengar.. Kom själv med t-bana och inte med någon buss.
      Jag var där för att jag har sett en hel del med mina egna ögon i den här lilla världen och vet att verkligheten är inte det media visar.
      Ja.. ni var lugna.. förutom då man sjöng Israels national sång.. ?!

  3. Lasse Arnheim

    Spännande skärmdumpar…!!!
    Du skrev att över 360 motdemonstranter anmält att de skulle komma och över 100 hade svarat kanske…
    En spännande observation som jag gjorde: Den FB-sida som motdemon använde, var i själva verket ”återanvänd.” Den avsåg ursprungligen ett evenemang i våras, till vilket folk anmält sig. Därefter ändrades sidan till att avse ”Motdemonstrationen den 2/9″. När jag tittade på sidan den 1/9 var det bara ett fåtal aktiviteter/inlägg där som avsåg 2/9. Resten avsåg det ursprungliga eventet. Så kan man också göra om man vill ge ett falskt intryck av uppslutning… :-)

  4. Rêzan

    Sarah Delhad, IQ fiskmås.

    No hate, just saying… ^^

Kommentera

