Eid al-Fitr

Vilken coexist-ig helg det har varit. ;) Först var jag på kippavandring på lördagen och dagen efter var det firande av Eid al-Fitr (dagen då man avslutar ramadan och firar fastebrytandet), hos en väns släktingar.
Först åt vi god mat, sedan bakelser på det och därefter hade jag det sällsamma nöjet att med kompisens pappa titta på en koreansk tv-serie – dubbad till kurdiska! :)
(Här är livestreaming av kanalen [som sänder serien just NU!], och här är ett annat exempel på kurdisktalande kostymdrama-koreaner.)

Avslutade dagen med att ta kompisens sjukt söta syskondöttrar ut till en ankdamm i närheten och ta en massa bilder på dem. Jag vill inte ha barn, men fasen, deras härliga skratt när jag bar dem på ryggen gjorde att det värkte lite i livmodern. ;)

Detta måste jag dela med mig förresten: Kompisen hade inte fastat under ramadan. Vid ett tillfälle hade hon ätit en macka varpå hennes mor frågade oroligt: ”vad kommer du att svara till gud?”. Svar: ”Att jag var hungrig”. Priceless!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Lämna en kommentar

Filed under Fotografi, Humor, Personligt, Religion

Kommentera

