Ingen torka i Turkiet

Samtidigt på planeten Sverige:

Förstå mig rätt, jag är inte ute efter att kasta skit på Karlsten. Han är fristående journalist och det är inte lätt att vara frilans och hålla koll på allt som händer i världen. Jag har själv inte koll på vad som hänt i t ex Nigeria (om det nu har hänt något, om det dog 5000 personer där idag så har jag missat det, om vi säger så.)
Men det var bara så ironiskt och konstigt tajmat att se en sådan tweet, från en journalist, samtidigt som jag ännu inte har hunnit käka lunch för att det har varit full rulle med att suga upp och blogga om det jag sett idag, enbart på Facebook.

Nyhetstorka? Skapa nyheter? Knappast. Sök och du skall finna.

6 kommentarer

Filed under Media, Sverige/Inrikes

6 responses to “Ingen torka i Turkiet

  1. Lizette

    Nyhetstorka? Skapa nyheter? Knappast. Sök och du skall finna.

    Jag vill egentligen inte heller vara elak men det är ju inte sådana nyheter de vill hitta, det ska vara ngt lättsmält så här i sommarvärmen(?) och det är ju inte så lätt att hitta när ”allt lättsmält” har semester. ;)

    • Ashur

      Nej, vi assyrier har inte utrotats, inte i Turkiet men vi har minskat kraftigt till följd av folkmordet och förföljelserna/hoten som fortsatte på de som överlevde. Jag vill ändå tacka för att du uppmärksammar folkmordet och hoppas att ni inte får samma öde som oss. kampen för ett demokratisk Turkiet går vidare!

  2. Ahab

    Tack för nyhetsrapporteringen. Det är lite tragiskt att se hur etablerade media missar allt som inte TT paketerar. Det som du har rapporterat här är starkt. Jag är grymt imponerad av politikerna och blev rätt illa berörd av bilden på stadens borgmästare som på torget i sin egen stad tvingas konfrontera en enorm polisbuss. Att polisen sedan skickar borgmästaren till sjukhuset gjorde inte precis saken bättre.

    Med tanke på Turkiets ambitioner och växande makt så tror jag dessutom att t. o. m. svenskar snart börjar intressera sig för vad som händer därborta.

  3. Platon

    Mycket bra uppföljning av vad som händer i sydöstra Turkiet. Tack Nima! Väldigt oroväckande att EU inte har kritiserat Turkiet. Sånt här får EU inte blunda för. Turkiets förtryck av Kurderna har pågått alldeles för länge. Det är dags för EU att visa sitt stöd för Kurdernas självbestämmande. Turkiet må ha utrotat Armenierna, Assyrierna och Grekerna genom folkmord. Låt detta inte hända Kurderna. Vakna EU!!!!!

  4. Det är som det är. Turkarna (och Fransmännen) har av obegripliga skäl frikort för alla dumheter de hittar på. Om något annat land hade fått för sig att bomba i Irak tillsammans med pariastaten Iran….och inte ens jänkarna har invändningar…..flippat.

  5. Den enda och ständiga nyheten från Turkiet är ju dess konflikt med kurderna. Finns säkert fler men är det enda som behandlas i svensk media.

Kommentera

