Daily Archives: 15 juni, 2012

Manneken Pis

Tur att man bor i Sverige och kan följa debatter som denna. Ren och skär underhållning! Totally worth it att frysa arslet av sig halva året när man belönas med sådana i-landsguldklimpar.
Ska mejla till min mexikanska väninna: Senast jag träffade henne kunde jag berätta att den stora nyheten i Suecia var att en politiker inte hade betalt sin tv-licens. Hon garvade gott och sa: Ni har det jävligt bra om detta är er stora skandal.

Själv har jag (jag vet att ni är många som längtar efter att få veta ;) ) kissat sittande sedan 2002, ty det är skönt att bara slappna av och slippa sikta. :) Det ska dock tilläggas att det finns inte en chans att jag sitter på offentliga toaletter, där gud vet vem som har gjort vad på sitsen.

Btw, en bekant mejlade en länk igår. I Syrien påstås Assads thugs ha skurit av ansiktet på ett barn. Ja, hela ansiktet, Hannibal-style. Det fanns bildbevis. Jag hann se tumnagelbilden i länken och för första gången kände jag att detta kan jag verkligen inte förmå mig till att se.

10 kommentarer

Filed under Människorätt, Media, Personligt, Sverige/Inrikes