Daily Archives: 16 maj, 2012

UG & moskéerna

Jesus och Runar vad matt jag är efter att ha sett UG:s granskning. Inte för att jag är förvånad – jag har genom åren förlorat den fysiska förmågan att bli förvånad – utan bara matt av idiotiöverdosen: från skildrade muslimska organisationer men också från vissa kommentarer på nätet, twitter, chattforum etc.

FYI: Jag blev uppringd igår av SVT Debatt och bjöds in att delta i morgondagens debatt om UG:s granskning. Jag tackade ja för att de sa att den alltid duktiga Pernilla Ouis hade tackat ja. I kväll var jag dock tvungen att ringa och säga att jag har fått förhinder och INTE kan komma.

Jag skriver på en artikel (där jag behandlar ämnet i ett större perspektiv). Vi får se hur den blir. Tills dess, må gott.

31 kommentarer

Filed under Islam/Islamism, Människorätt, Media, Personligt, Sverige/Inrikes

Etnicitet

Bra skrivet av Hanif Bali, på tal om ramaskrin om Reinfeldts uttalande om arbetslöshet:

Hanif Bali (M): Arbetslösheten ÄR ju större bland invandrare | Samhälle | Debattämnen | Debatt | Aftonbladet.

5 kommentarer

Filed under Integration, Sverige/Inrikes