”Be Quick or be dead”

SUM polisanmäler Henrik Emilsson för hets mot folkgrupp. Ska de säga! Då kan man lika gärna polisanmäla SUM som ansåg homohataren Sheikk Abdullah Hakim Quick (som sagt att straffet för homosexualitet är döden) vara en förebild och lämplig person att föreläsa för ungdomar under rubriken ”Sikta högt, framtiden är din”.

…And they said: What is the islamic position [on homosexuality]? And I told them: […] the punishment is death.

Omar Mustafa, generalsekreterare för SUM försökte förklara bort det hela:

Att hitta ursäkter för att fria Quick från klander går bra. Så varför kan de inte vara lika vidsynta när det kommer till Emilsson? ;)

• ”Quick har blivit misstolkad och [kommentaren] taget ur sitt sammanhang.”
Hey, kan inte Emilssons kommentar också vara taget ur sammanhang?

• ”Quick skulle föreläsa om helt andra saker än det här [homosexualitet eller islams syn på det]”.
Well, om Emilsson arbetar med integration och inte sysslar med analys av islam, och om han i övrigt har skött sitt arbete, varför ska han stämplas som genom-ond?

• ”Det här bandet har publicerats på islamistiska bloggar.”
Säg att anklagelserna mot Emilsson publicerats på islamofascismkramande bloggar. Kan vi inte vifta bort det lika enkelt?

• ”Han [Quick] själv hävdar att han inte står för en sådan extrem hållning.”
Om Emilsson också säger att han inte står för sin kommentar (eller förvanskningarna av den), vad säger ni då?

Jag orkar inte skriva fler exempel, ni får själva lyssna på klippet ovan. Jag är inte ute efter att jämföra eller likställa Emilsson med Quick, absolut inte, utan min poäng är att Omar Mustafa och Muhammed Kharraki är beredda att vända ut och in på sig själva för att fortsätta hävda att en homohatare som Quick är en god person duglig att föreläsa för ungdomar, men när Emilsson skriver ett par rader om islam (vilket man får göra i Sverige) så skriker de i högas sky.

När Quick (denna förebild) själv säger att islams position gällande homosexualitet är att straffa med döden, är det inte ett argument för att Emilssons jämförelse inte är så fruktansvärt fel ute?

Notera vid 6.40 och framåt när Omar får frågan var SUM står gällande homosexuella och hur han duckar för frågan och saknar bra svar på varför man ska göra si eller så.

På bilder här och här kan man också se hur SUM tillämpar könsapartheid där pojkar och flickor måste sitta åtskilda från varann. Någon ska kanske polisanmäla det?

Äh, Merit Wager har egentligen sagt allt som behöver sägas.

10 kommentarer

Filed under Islam/Islamism, Media, Sverige/Inrikes

10 responses to “”Be Quick or be dead”

  1. Ingen nämner att han drog in kommunister i skiten. Var det bara jag som blev arg? 8)

  2. 1965

    Kritikerna säger att Emilsson inte kan jobba vidare med integrationsfrågor när han har denna syn på islam.

    Kanske det är en annan sak som skrämmer kritikerna – att Emilsson fått denna syn på islam just på grund av sitt arbete med integrationsfrågor?

  3. Piotr

    Nima, detta är lite off topic men ändå inte:
    Jag undrar om du har spenderat väldigt mycket tid av ditt liv i ett engelskspråkigt land med tanke på att du ganska ofta slänger in engelska ord i meningar som i övrigt är skrivna på svenska.

    Vad är syftet med detta? Vet du inte vad den svenska motsvarigheten för ordet är eller gör du det av någon annan anledning?

    • Hahaha, bra fråga.
      Nej, jag har inte levt i ett engelskspråkigt land och det finns inget ”syfte”. Däremot är jag väldigt förtjust i engelska språket och använder ibland engelska uttryck, oftast omedvetet. Jag vet vad den svenska motsvarigheten är, men ibland poppar bara det engelska ordet i mitt huvud innan det svenska, och då jag på bloggen inte alls är noga med hur korrekt jag uttrycker mig resulterar det i ”tvåspråkigheten” som du uppmärksammat.
      Jag hoppas att det inte irriterar dig. :)

  4. Pernilla

    är det någon som blir förvånad?

    Islam är inte en tjusig och människovänlig religion.

    Homosexualitet är förbjudet och straffas enligt sharia med döden.

    • Ardumanish

      Det finns faktiskt inget dödstraff på homosexualitet i shariah, det beror på att homosexualitet inte står skrivet i koranen eller haditherna.Detta är något nytt.I koranen uppmanas män att inte hava lust åt varandra.

        • Ardumanish

          Finns inget ord som homosexualitet i koranen eller haditherna, Det kallas lots synd, vilket betyder analsex mellan män, den mindre synden är anal sex mellan en man och en kvinna.
          Samma ulema som kläcker ur sig om ”bröstmjölkfilosofin”, vad jag poängtera är att sunniter och shiiter har skrivit om islams lagar genom att ”nytolka” dom och jag tar inte order från korrupta lärde.
          Enligt min uppfattning finns det inte något skäl att döda homosexuella.
          Det står att Gud förgörde sodom och gomorra på grund av att äkta män hade sexuellt umgänge med män när dom var gift, dom begick otrohet och vägrade ändra på sig, och att folken i dessa städer var onda står i andra referenser inom judendom och snälla nima be mig inte att gå igenom den judiska läran på nätet.

          P.S enligt min uppfattning så struntar jag om män har sex med varandra så länge jag slipper det,jag inser nu att min kommentering har lett till en debatt om shariah, mellan mig och dig.
          Så för att avrunda detta Jag tror på en Gud och ber till honom imellanåt, jag vet faktiskt inte om homosexuella kommer till helvetet eller paradiset, så för att avsluta detta var min tolkning av koranen och haditherna och inte några fascistiska ”lärde”.

  5. Pingback: 7 | Nordic Dervish

Kommentera

