Peak Anka

Plötsligt vet alla vem Anna Anka är. Och ingen jävel har minsta aning om vem exempelvis Yakın Ertürk eller Prudence Woodford-Berger eller Carolyn Hannan är.
Ibland hatar jag mediaapparaturen. Visst, jag om någon är för att både Högt och Lågt måste få finnas. Men måste Lågt ta så jvla mycket mer utrymme hela tiden?

Vaddå ”bra tv”? Vill man verkligen lägga minuter av sitt liv på att följa någon som heter Anka (!) i efternamn och vars enda claim to fame är att hon suger av (alt. spöar uppnågon som framgångsrikt skapat något i sitt liv.

Inget ont om avsugningar, absolut inte. They’re good for you. Och jag dömer egentligen inte Annas livsstil eller ideal. Hon får leva hur fan hon vill så länge jag inte påverkas (vilket jag nu blir när jag är omgiven av löpsedlar om henne). Men när man ger utrymme till idioter så följs det av de vettigas indignation och så blossar debatten upp och spaltmetrar slösas – på en betydelselös person – när det finns tusen angelägna ämnen att fokusera på. (Peak oil, bara för att nämna ett. Googla det.)

Enda ankan som jag gillar:

7 kommentarer

Under Media

7 svar till “Peak Anka

  1. Alltså, jag gillar ju trashtv, men inte ens jag tittade på det där. Alls.

  2. U-C

    Är Anka taget namn? Kan man oxå heta Hanna Höna? Gittan Gås? Hans-Martin Hund?

  3. Tänker inte kommentera spektaklet, men nu vet jag åtminstone vilka Yakin, Carolyn och Prudence är och vad de gör. Tack Nima.

  4. Anonym

    Google också ”abiotic oil”

  5. Pingback: Enligt Min Humla » EU-versionen av demokrati är inget för mig

  6. Det dröjer länge innan ”Peak oil” blir verklighet, om det ens blir det.

    Man har funnit enorma oljefyndigheter utanför Brasiliens kust, och under stora delar av Grönland. Fast det vill inte våra ”peak oil”-kramande skriva om, för det är inte politiskt korrekt. Mycket tyder på att olja även kan finnas i asteroidbältet mellan Mars och Jupiter.

    Sedan att olja är en ineffektiv energikälla är något helt annat. För ca 2000 år sedan krigade man om salt, som då var lika värdefullt som oljan är idag.
    Fastän det fanns hur mycket salt som helst i haven.

    Likaså är det med energi, den finns överallt omkring oss (läs bl.a solen). Det är vi som ännu inte har kunskapen om hur vi skall kunna nyttja den.

    Bl.a här kan få inspiration; http://www.universetoday.com/

Kommentera

