Daily Archives: 25 maj, 2009

Flamencostjärna till Sverige

Detta bör ni inte missa. Organisationen Selam har bjudit in den spanska flamencostjärnan Estrella Morente till Stockholm. Konserten, som är imorgon tisdag kl. 20.00 på Stockholms konserthus, blir hennes första framträdande i Sverige. (Passande nog betyder hennes förnamn ”stjärna” på spanska.) 

2004 var jag i Barcelona för första gången och ville köpa lite bra flamencoskivor. Jag gillade musikgenren, men var inte så himla insatt. (Gitarrister hade jag hyfsad koll på, men inte sångare.)
Man fick inte lyssna igenom skivorna i musikaffären så jag köpte bland annat ett par skivor med en rasande vacker sångerska på omslaget. (NÅGOT måste man ju gå efter när man inte får lyssna. ;) ) Musiken visade sig dock vara suverän som tur var.
 

Här kan du provlyssna på Calle del Aire och Mi Canta y Un PoemaMina favoriter är En Lo Alto Del Cerro och Alcazaba från sistnämnda platta. 

 

Volvér från filmen med samma namn
 

Alegrías

Kolla in den sköna pianisten som klappar i takt :)

7 kommentarer

Filed under Musik

Kolumn #10

Idioter i t-banan, smittsam knäsjukdom och Kapten Haddock ridande på en T-rex… Allt detta läser du om i dagens (aggro)kolumn.

PS. Precis NU såg jag ett pinsamt fel i texten. I kolumnen skrev jag: ”Så varför är det så svårt att sitta med rak rygg och benen i 45 graders vinkel?”
Det ska ju självklart vara NITTIO (90) graders vinkel. :( 
Förlåt kära gamla mattelärare för att jag har dragit skam över dig på detta sätt. Nu ska jag ska gå och hitta en vinkelhake eller gradskiva att begå harakiri med.

Tillägg på kvällen: Haha, det blev fler kommentarer på Citys hemsida än jag trodde. Det verkar vara finnas många irriterande/irriterade människor i vår vackra stad. Flera läsare har egna förslag på irriterande beteende.

48 kommentarer

Filed under Humor, Media, Personligt, Sverige/Inrikes