Dagsarkiv: 22 juni, 2007

HAHAHAHAHA!

Jag har utvecklat en märklig kärlek för rasistmejlen. De är på nåt sjukt sätt … söta i all sin patetiska prakt. Denna gång är det Roger Lindmark som står för de verbala pärlorna:

Fan vad du ljuger.
Allt för att avleda från ditt svartmuskiga utomeuropeiska utseende.
Klart du inte reser i europa. Med ditt utseende måste du åka till svarta breddgrader för att vara accepterad.
Måste vi svenskar plågas av dinna svart historier.
Du ser ju ut som en riktig bin laden.

”Dinna svart historier”, ”svarta breddgrader”; hoppas han skriver fler gånger! :)

20 kommentarer

Under Läsarmejl

Spionbilder

Här är några av bilderna som fick israeliskan att flippa ur. (Läs denna först för att hänga med.)

hughes.jpg
Hughes Osage

seahawk.jpg
Seahawk

torpedo.jpg
MK-44 torpeder

helicopter.jpgcimg0141.jpgcimg0133.jpg
Linn, hjälp mig ;)

5 kommentarer

Under Flyg, Indien, Personligt, Resor

Jag och Niyaz

Taher skickade mig bilderna från konserten med Niyaz, backstage. Kan inte vänta tills mitt hår blivit lika långt som Azam Alis. :) Åtta år kanske? År 2015 kommer att bli ett bra år!

daryamajdxx.jpg

2 kommentarer

Under Musik, Världsmusik

Litet klargörande

Stort tack till de som har visat sitt stöd efter mitt beslut förra veckan. Efter att ha kikat genom några kryddade inlägg i blogosfären vill jag upprepa och poängtera en sak: Jag har inte fått mordhot, ”bara” förtäckta hot (publicerade i samma inlägg) . Det är fortfarande inte trevligt att få och jag tycker inte att sådant är acceptabelt bara för att ens jobb råkar vara skribent, men rätt ska vara rätt.

Jag tycker fortfarande det jag tyckte om islam, men jag är för den skull inte intresserad av att bidra till att förstärka samhällets bild av muslimer som mordiska galningar. Det finns många därute som har värderingar som jag finner vara backwards och förkastliga, men (och detta har jag tjatat mig blå om) skillnaden mellan ideologi och utövare måste i rättvisans namn observeras.

3 kommentarer

Under Islam/Islamism, Läsarmejl

Samlag & spionage

Komponenterna i morgondagens (äh det är ju redan fredag) … dagens kolumn är kossor, sex, judinnor, spionage, militärflygplan och Indien. ;) Go figure.

5 kommentarer

Under Flyg, Fotografi, Indien, Iran, Israel/Palestina, Personligt, Resor, Sex, Världen/Utrikes