Fredags och lördags

I fredags kollade jag in Bolsjevikings och Dorlene Love, två sköna band som lirade på Mosebacke. Det förstnämnda spelade moderna klassiker som ”Från genus till anus” och ”Go fuck yourself in Amsterdam”! ;)
Dorlene love öste nåt vansinnigt och publiken gav allt. Jag fick till och med imma på kameralinsen!
Tog massa bilder, kommer lägga upp dem när jag hunnit titta igenom dem.

Helt sanslös natt: En skånsk tjej gav en käftsmäll till en kille som var klädd som rysk general. Samma tjej blev senare bortsläpad av vakten. Hon var visserligen full men de var väl hårda. Två snubbar på en full tjej, plötsligt tror jag på alla historier jag hört om vaktövervåld.
I slussen på väg hem gick en kille runt och jagade folk medan han skrek: ”Kom igen då jvla fitta!” En helt oskyldig kille fick en spark rakt på käken! Tokig natt.

På lördagen var jag på ABF där Kurdiska kvinnoförbundet hade ett litet seminarium. Mest intressant bland talarna var Emre Güngör (nej inte footbollsspelaren för Ankaragücü ;) ) från Sharaf hjältar.

Sedan drog jag till demonstrationen för Dua på Mynttorget för att ta bilder. Min kompis Shamim (som jag tyärr träffar en gång om året på sådana tillställningar) sjöng så tårarna sprutade på folk. (Och ändå kunde inte de icke-persisktalande förstå den gripande texten. Ska lägga upp texten sedan…) Bland andra Birgitta Ohlsson från Folkpartiet talade.
Bilderna från demo kommer också upp när jag hunnit gå igenom dem.
Men nu måste jag klämma ur mig nästa Close-Up-krönika.

Lämna en kommentar

Under Musik, Personligt

Kommentera

